Dia 13

by - de gener 06, 2019


Bona tarda companys! El quadrimestre s'està acabant i per tant les classes i els temes de teoria per donar cada vegada són menys.

Hui, les nostres companyes van exposar el que va ser el penúltim tema de Teoria, ja que l'últim, el donarem el dimarts que ve. El tema de hui es titula El software lliure aplicat a l'educació: les polítiques del software lliure. Al principi pot xocar i causar confusió, encara segur vos sona si vos diu, LINUX.

Les nostres companyes ens van contar primerament les diferències entre software, software lliure i software lliure educatiu.
El software és conjunt de programes, instruccions i regles informàtiques que permeten executar determinades tasques en un ordinador.
El software lliure, com per exemple LINUX, és un programa, gratuït o de pagament, l'usuari té accés a les instruccions del programa, i pot canviar-ho, ampliar-ho i redistribuir-ho lliurement.
El software lliure educatiu es pot definir com softwares lliures dedicats a l'àmbit educatiu que s'utilitzen amb la finalitat de millorar el procés d'ensenyament - aprenentatge.

També ens vam contar el seu origen i avantatges. Segur que la majoria el coneixíeu, ja que és molt típic utilitzar un software lliure a l'institut perquè és més segur o costa menys la seva llicència.

A més, els softwares educatius ens aporten molt a la classe, ja que ens permeten ensenyar diferents ares del currículum d'una manera amena i molt divertida, segur que en un futur no dubte utilitzar alguns com Childsplay.

Al final de la classe hem sigut veient els vídeos de la pràctica, m'estic rient molt, ja que són prou originals.

Fins a la pròxima i última entrada.



You May Also Like

0 comentaris