Amb la tecnologia de Blogger.
  • Página principal

A totes les TIC de què em vaig enganxar


Bona tarda companys! El quadrimestre s'està acabant i per tant les classes i els temes de teoria per donar cada vegada són menys.

Hui, les nostres companyes van exposar el que va ser el penúltim tema de Teoria, ja que l'últim, el donarem el dimarts que ve. El tema de hui es titula El software lliure aplicat a l'educació: les polítiques del software lliure. Al principi pot xocar i causar confusió, encara segur vos sona si vos diu, LINUX.

Les nostres companyes ens van contar primerament les diferències entre software, software lliure i software lliure educatiu.
El software és conjunt de programes, instruccions i regles informàtiques que permeten executar determinades tasques en un ordinador.
El software lliure, com per exemple LINUX, és un programa, gratuït o de pagament, l'usuari té accés a les instruccions del programa, i pot canviar-ho, ampliar-ho i redistribuir-ho lliurement.
El software lliure educatiu es pot definir com softwares lliures dedicats a l'àmbit educatiu que s'utilitzen amb la finalitat de millorar el procés d'ensenyament - aprenentatge.

També ens vam contar el seu origen i avantatges. Segur que la majoria el coneixíeu, ja que és molt típic utilitzar un software lliure a l'institut perquè és més segur o costa menys la seva llicència.

A més, els softwares educatius ens aporten molt a la classe, ja que ens permeten ensenyar diferents ares del currículum d'una manera amena i molt divertida, segur que en un futur no dubte utilitzar alguns com Childsplay.

Al final de la classe hem sigut veient els vídeos de la pràctica, m'estic rient molt, ja que són prou originals.

Fins a la pròxima i última entrada.



Share
Tweet
Pin
Share
No comentaris

Bona tarda a tothom, que tal esteu? Ja és l'última setmana de classe, i de segur que teniu ganes que arribe el nadal per a gaudir de les vacances i les festes amb la vostra família, encara no ens hem d'oblidar estudiar, que en gener tenim els exàmens, encara que d'aquesta assignatura solament tenim una prova final, que per cert, ha sigut aquest dijous 20 de desembre.

Vos preguntareu que faig fent una entrada de dos dies, quan sempre la faig dia a dia, bé, per a facilitar-nos el treball, Òscar el meu professor ens ha deixat agrupar les dues classes en una sola entrada i de veritat, m'agrada fer-la d'aquesta manera, ja que pense que tinc més que contar.

Aquesta entrada la vull fer diferent, no vull contar-vos que hem fet aquestes dues classes, perquè com hem dit al principi, el dijous va ser la prova final i a més hem corregit la pràctica del video que teníem pendent, el que vull és donar-vos les gràcies per llegir-me dia a dia, encara que de vegades haja sigut un poqueta pesada, sempre li dedicava al blog un poquet de temps. Com passa el temps de ràpid, quan Òscar ens va dir que havíem de fer un blog diari vaig pensar, vaja tostó, però ha sigut una experiència genial, ja que sí que havia tingut cert contacte amb un blog, ja que fa molt de temps vaig escriure un, però no ha sigut ni la meitat de gratificant com aquest. Dia a dia hem parlat de les classes i les nostres opinions sobre el tema en qüestió, algú molt interessant, ja que feia que recordarem el tema, i sense adonar-nos compte, memoritzar.

No tinc res més per a dir, però ha sigut una assignatura molt útil per al nostre futur com docents.

Mil gràcies i fins a sempre.

Share
Tweet
Pin
Share
No comentaris
Hola a tots! Com esteu?

Hui les meves companyes han exposat el tema 14: Internet com mitjà d'informació, comunicació i aprenentatge. On ens expliquen els usos que li donem a la internet, des del tipus de persones que li donem ús i fins a explicar-nos com les xarxes socials en serveixen com mitjà de comunicació, ja que a més de transmetre informació, sempre està actualitzada, etc.

L'ús d'internet ens dóna molts avantatges tant en l'àmbit educatiu, com personal, etc. Des del meu punt de vista és un recurs que en els temps en el que vivim és pràcticament necessari, ja que a la xarxa podem trobar quantitat de recursos que podem emprar a les aules.

Després de les exposicions de les nostres companyes hem continuat amb les exposicions de la Web Quest emprant la pissarra que disposem a classe. Per fi, ha sigut el torn de mi grup, diversos dies hem pensat presentar-nos voluntàries però mai trobàvem el moment. Des del meu punt de vista l'exposició n'ha eixit bastant bé, no hem tingut cap problema per a connectar la pissarra però sí que a mitjan exposició la pissarra s'ha apagat sense cap sentit, però ja sabem que amb les noves tecnologies ens pot ocórrer aquestes coses.


Fins al proxim dia! Ja queda menys per a les vacances de Nadal!
Share
Tweet
Pin
Share
No comentaris

Bon dia! Com esteu, ja és desembre, quantes ganes tenia que arribara aquest mes!

En la classe de hui les nostres companyes han exposat el Tema 13, La incorporació als escenaris educatius de la pissarra digital. Mare meva, com hem avançat ja! Fa dos dies encara anàvem pel tema 4!!

En aquest tema hem aprés un poc més sobre les pissarres digitals, tant interactives com no interactives. Ens han explicat com funciona, els formats en els quals podem veure el que volem a la pissarra... i de veritat ha sigut molt interessant, ja que coincideix amb la pràctica que estem fent actualment, o exposem la Web Quest, que no sé si us recordareu d'ella, amb la pissarra digital. Deurem saber com fer les connexions, com utilitzar les funcions que porta...

També, gràcies a les meves companyes hem conegut recursos per a emprar amb les PD com Educaplay o AUTISMIND, les quals no coneixia cap però ara els podré tindre en compte per a un futur.

Les PD és un recurs molt actual a les aules d'infantil, ja que pense que podem motivar als xiquets amb altra cosa que no siga activitats en llapis i paper. Però també ha de tindre cuidat i no utilitzar-la per a posar vídeos o jocs que no sigan útils i solament serveixen per a mantenir ocupats als xiquets.

Fins al proxim dia!




Share
Tweet
Pin
Share
No comentaris

Bona tarda a tots! com esteu? Hui es dijous, i de veres, m'agraden molt.

Hui, encara que és dijous, hem fet classe teòrica, y les meves companyes han exposat el Tema 12: El vídeo en l'ensenyament i la formació, també he de dir que Òscar, el nostre professor no ha pogut vindre, però el seu company Rafa li ha substituït.

Aquesta presentació ens ha servit de molt, ja que durant els pròxims dies haurem de realitzar una pràctica on el meu grup i jo on farem un vídeo educatiu sobre qualsevol tema. Tenim pensat una idea, així que ja us contareu més.

Jo estic a favor dels vídeos a l'aula infantil, però també tinc opinions enfrontades. Està bé quan volem explicar-les als xiquets algú que de manera presencial no podem, quan volem mostrar-les alguns animals que no podem veure o qualsevol lloc del món al qual no podem viatjar.

D'altra banda penso que de vegades molts mestres utilitzen el vídeo per a tenir entretinguts als xiquets, sense molestar i per tant sense cap fi educatiu.

Fins al pròxim dia!





Share
Tweet
Pin
Share
No comentaris

Bona tarda! Dimarts altra vegada i classe teòrica també.

Aquest matí les meues companyes ens han explicat el Tema 11: Mobile Learning: Tablet, on ens han parlat sobre tres conceptes que no coneixem, almenys jo, el e-learning, el m-learning i el u-learning.

Al principi, aquests tres conceptes em pareixien un poquet complicats, inclòs quan les meves companyes van terminar no el vaig entendre. Després Òscar va eixir a la pissarra i el va explicar amb altres paraules i, amb diferents preguntes que li vam fer he aconseguit entendre-ho tot i fer el Kahoot!, en el que la veritat he quedat prou bé, per a ser un tema complicat. He de dir que les meves companyes ho han fet molt bé i ara que ho he entés tot, l'havien explicat massa bé.

Després hem començat amb les exposicions de la pràctica de la pissarra digital on expliquen la Web Quest de la que us he parlat en altres entrades, diverses companyes meves s'han presentat voluntàries per a exposar encara que no ha donat temps a eixir tots, de manera que el pròxim dia segurament exposarem el meu grup i jo, a poc a poc ja em dóna menys vergonya parlar en públic.

Fins ací el dia de hui, ens veurem el dijous!

Share
Tweet
Pin
Share
No comentaris

Bona vesprada, que tal esteu, ja és dijous i estem més prop del cap de setmana. Com heu pogut veure el dimarts passat va haver-hi classe pràctica, per la qual cosa avui tenim classe teòrica.

En el dia d'avui els nostres companyes ens han explicat el Tema 10: Utilització educativa del sota. Els podcast, la música i la ràdio.

En aquest tema ens han explicat que són els Podcast, ja que segurament, és alguna cosa que no tothom coneix, i que també pot ser molt útil en les classes ja que els alumnes cambiarian de format i ho sentirian com alguna cosa nou, per la qual cosa d'aquesta manera, captarem l'atenció dels xiquets.

A part de parlar dels Podcast, ens han explicat mètodes per a aprendre la música en educació infantil, beneficis de la música en els xiquets etc, i finalment han parlat de la ràdio, els seus beneficis, avantatges i fins i tot desavantatges.

Aquest tema m'ha semblat bastant útil i a més, personalment m'ha agradat molt ja que la ràdio és un mitjà que m'agrada i que sent habitualment, encara que opine que la ràdio està poc valorada i que no s'utilitza tant com hauríem de, ja que com han comentat les nostres companyes, té molts beneficis en l'aula.

Al contrari, els podcast també els coneixia, però no sóc consumidora d'aquest contingut, no perquè no em semblen útils si no perquè mai he trobat cap que m'agradara com per a sentir-ho.

Espere que vos haja agradat i fins al dimarts!


Share
Tweet
Pin
Share
No comentaris

Bona vesprada! Que tal esteu tots? 

Hui és dimarts i ja sabeus el que passa, com pugueu estar veient, entrada nova al blog.

Hui, Òscar, el meu professor, ens ha deixat tot el temps de la classe per a realitzar i preparara les pràctiques següents, que ens hi ha vingut bé, ja que hem aprofitat les dues hores i hem avançat treball.

A més del temps, ens ha deixat la pissarra digital per a què la utilitzarem i la provàrem, i de veres, que ens ha agradat molt i li podíem fer a Òscar totes les preguntes que volguérem, ja que és faci tindre dubtes.

Fins a la pròxima!

Share
Tweet
Pin
Share
No comentaris

Bon dia, com esteu tots?

Hui tocava teoria, i les meves companyes van exposar el Tema 9, La Competència Digital de l'Alumnat de l'Educació Infantil.

Abans de començar amb el dia de hui, volia fer-vos una qüestió, sabeu que és la competència digital? Penseu que els mestres han de tindre coneixements sobre les noves tecnologies i eines?

Més o menys, després de tantes exposicions, ja ens podíem fer una idea que era la competència digital, però les meves companyes ens han donat una definició amb més coherència i sentit. Segons les meves companyes la competència digital és aquella que implica l'ús creatiu, crític i segur de les tecnologies de la informació i la comunicació per a assolir els objectius relacionats amb el treball, l'ocupabilitat, l'aprenentatge, l'ús del temps lliure, la inclusió i participació en la societat.

Com us he preguntat al principi, he de dir que si és necessari tindre coneixements d'informàtica, no sols per a saber utilitzar els recursos sinó també per a poder extraure partit de cada u d'ells; per això les companyes també ens han explicat que per a aconseguir aquesta competencia, de la qual parlàvem al principi, hem de saber, hem de saber fer i hem de saber ser.

Espere que us haja agradat aquest tema, ja que és molt important per a nosaltres, que serem futurs docents.

Fins al pròxim dia!





Share
Tweet
Pin
Share
No comentaris

Bona vesprada, que tal esteu tots! Avui és dimarts (13) i bé, els nervis i (la mala sort) ja se m'han passat.

Avui, com vaig comentar en l'entrada anterior, l'exposició del dia d'avui la fèiem el meu grup i jo. Aquesta exposició era del tema 8 “La imatge fixa a l’ensenyança: la utilització educativa dels pòsters, fotonovel·els i murals multimèdia.”

Era un tema bastant fàcil d'entendre però que m'ha costat exposar principalment pels meus nervis, els quals sempre em juguen una mala passada, però a poc a poc he anat soltant-me i finalment tot ha eixit millor del que esperàvem.

En el nostre treball hem parlat de temes com la imatge digital, la fotonovel·la, el procés de disseny etc., i finalment hem exposat un cas pràctic, ja que pensem que d'aquesta manera, els nostres companys acabarien entenent millor el tema i a més,  com podríem adaptar-ho a l'aula.

Finalment hem fet un Kahoot! on hem vist que els nostres companys han entès el tema a la perfecció i on hem pogut resoldre xicotets dubtes que hagen sorgit.
Esperem que els nostres companys i en el dia d'avui, alumnes, hagen gaudit de l'exposició tant com nosaltres ho hem fet.

Moltes gràcies i fins al pròxim dia.

Share
Tweet
Pin
Share
No comentaris
Avui és dijous i toca presentació del Tema 7 "La Informàtica i els multimèdia: la seua utilització en l'educació infantil"

Els meves companyes ens vam parlar sobre que són els multimèdia, que fases hi ha, que tipus, com s'utilitzen i fins i tot com podem donar-li ús en l'aula, alguna cosa que ha sigut molt util ja que com a futurs docents, els elements multimèdia són recursos que anem a haver d'utilitzar si o si pels temps que són.


En aquesta assignatura, aquest tema ho hem anat tractant al llarg del  curs ja siga en pràctiques, o en altres treballs, però mai ho hem tractat més a fons.

He de dir que m'ha agradat molt la idea que nostres companyes hagen presentat algun cas pràctic, ja que d'aquesta manera podem apreciar de manera més visual i efectiva dit tema.

Ens veiem la próxima entrada i us avance, que el pròxim dia és el meu grup el que presenta, així que ja us explicaré que tal l'experiència.

Fins a la pròxima
Share
Tweet
Pin
Share
No comentaris
Bon dia! 

Hui és dimarts i toca pràctica, encara que no ens podem queixar, ja que la setmana passada vam tindre un pont prou gran.

Espere que el començament de setmana no este sent massa dur, a nosaltres ens ha tocat entregar la pràctica 4, la que vos vaig comentar de la Webquest. Al principi ens resulte un poc complicada i no sabíem per on començar, però a poc a poc ens vam fer amb ella i ens ha quedat de 10, L'expressió de l'art  és la nostra Webquest, així que si voleu veure, només heu de punxar en el nom.

No m'allargue més i vos coment la classe de hui; Óscar ens ha explicat la Pràctica 5, en la qual hem de fer un vídeo com a recurs educatiu, emprant diferents editors, plans, i inclús elaborant un guió tècnic.

M'ha resultat molt interessant ja que el professor ens ha explicat tant aspectes tècnics com els connectors, com a aspectes per a fer un vídeo didàctic. Este treball ho tenim que entegar en dos setmanes, així que durant elles o aniré comentant que tal va la pràctica, perquè ara mateix crec que serà tot un repte per al meu grup, ja que hi ha parts del treball que no hem entés del tot, però a poc a poc, amb li professor hem anat resolent els nostres dubtes, i el que més ens importa, ens hem de cenyir al guió que ens ha proposat
Fins a la pròxima entrada!


Share
Tweet
Pin
Share
No comentaris

Bon dia a tots! Hui es dimarts i tenim altre dia d’exposicions.
Les meves companyes han explicat el tema 2 “La competència digital del professorat (model TPACK)"
Primerament, ens han començat explicant una mica de que anava a tractar el tema, abans de ficar-se a fons en la matèria, amb la qual calia prestar molta atenció ja que és un tema molt important però que pot crear confusió.

Com hem vist en l'exposició, cal destacar que és molt important que el professor tinga coneixement sobre les TIC, perquè d'aquesta manera les utilitzaran en classe de manera correcta i segura, però molts professors actualment no tenen coneixement de les TIC pel que no poden disposar de les noves tecnologies en l'aula.

Disposar de coneixements, simplement bàsics, sobre les TICS és un avanç en l'aprenentatge del xiquet, ja que d’aquesta manera, podran emprar les TIC i el seu professor sabrà guiar-los de la manera més eficaç possible.

Les nostres companyes també ens han parlat del model TPACK, al principi no enteníem molt bé que era, fins i tot ha hagut d'explicar-nos-ho el professor, però gràcies a ambdues explicacions hem arribat a comprendre el que realment significava.
Com a resum podem dir que el Model TPACK és un model que identifica els tipus de coneixement que un professor necessita saber per a integrar les TIC d'una forma eficaç en l'ensenyament.

Ara vos deixe una foto que resumeix perfectament el que és el model TPACK i fins a la pròxima.



Share
Tweet
Pin
Share
No comentaris
Older Posts

Entrada destacada

Fotografia Web 2.0

A aquesta entrada volem presentar la pràctica 2, la qual tracta sobre la fotografia digital a la web 2.0. El seu desenvolupament va consi...

Categories

  • #blogger
  • #col·legi
  • #competènciadigital
  • #coneiximent
  • #dcadei
  • #edmodo
  • #educació
  • #eficaç
  • #familia
  • #imatgefixa
  • #informàtica
  • #kahoot
  • #model
  • #mondigital
  • #murals #Canva #Glogster #muraldigital
  • #museu #reflexio
  • #parlar #public
  • #pràctica #reflexio
  • #professorat
  • #quadre
  • #recursos
  • #tecnològic
  • #tema2
  • #teoria
  • #tic
  • #tpack
  • #treball
  • Aprenentatge
  • Autismind
  • Blogger
  • CompetènciaDigital
  • Comunicació
  • Dijous
  • Educaplay
  • Informació
  • Interactiva
  • Internet
  • Mùsica
  • NovesTecnologies
  • PD
  • PDI
  • Pissara Digital
  • Podcast
  • Pràctica
  • Ràdio
  • Reflexio
  • Tema 14
  • Tema13
  • Tema9
  • WebQuest

Created with by ThemeXpose | Distributed by Blogger Templates